Veelgestelde vragen
Ontdek snel antwoorden op veelvoorkomende vragen over onze reizen, diensten en handige tips.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op voor hulp!
Ik heb een boeking geplaatst, wat gebeurt er nu?
Zodra we uw boeking ontvangen, beginnen we onmiddellijk met het contacteren van onze partners. Zodra alle partners de boeking hebben bevestigd, sturen we u de bevestiging (dit kan tot 24 uur duren). Samen met de bevestiging ontvangt u een betalingslink van STO Garant. STO Garant bewaart uw reissom totdat uw gehele reis is voltooid.
We vragen om een aanbetaling van 15% binnen twee weken na de boeking. Zes weken voor de vertrekdatum moet het resterende bedrag van 85% betaald worden. Zodra STO Garant de volledige betaling (100%) heeft ontvangen, sturen we uw reisdocumenten naar uw huisadres.
Als uw vertrekdatum binnen zes weken valt, vragen we om de volledige betaling vooraf, en worden uw reisdocumenten onmiddellijk naar u verzonden.
Kan ik na het boeken nog annuleren?
Annuleringsbeleid
U kunt uw reis kosteloos annuleren tot 6 weken voor de vertrekdatum. In dat geval wordt de aanbetaling van 15% door STO Garant terugbetaald naar uw rekening.
Voor annuleringen binnen 6 weken voor vertrek gelden de volgende voorwaarden:
- Annulering tussen 1 en 7 dagen voor de bevestigde aankomstdatum op de factuur: 15% van het boekingsbedrag.
- Annulering tussen 5 en 2 weken voor de bevestigde aankomstdatum op de factuur: 50% van het boekingsbedrag.
- Annulering binnen 2 weken voor de bevestigde aankomstdatum op de factuur: 75% van het boekingsbedrag.
- Annulering binnen 5 dagen voor de bevestigde aankomstdatum op de factuur: 100% van het boekingsbedrag.
- Voor annuleringen op of na de bevestigde aankomstdatum op de factuur: het gehele boekingsbedrag komt te vervallen.
Reis- en Annuleringsverzekering
Friesland Holland Travel biedt geen reis- of annuleringsverzekering aan. U bent verplicht deze via uw eigen verzekeringsmaatschappij af te sluiten.
Let op: weersomstandigheden worden niet als geldige reden voor annulering beschouwd.
Bieden jullie ook een reis-en annuleringsverzekering aan?
Nee, wij bieden geen reis- en annuleringsverzekering aan, maar wij raden u sterk aan deze via uw eigen verzekeringsmaatschappij af te sluiten voordat u aan uw reis begint.
Hoe is een arrangementsprijs berekend?
De vermelde pakketprijzen zijn per persoon, op basis van twee personen die een kamer delen. Voor een eenpersoonskamer geldt een toeslag van 50%. Deze toeslag geldt alleen voor hotelaccommodaties en is niet van toepassing op diensten zoals bijvoorbeeld fietsverhuur.
Heeft u een vraag over uw boeking?
Laat het me (Sytze) weten: +31 (0)519 235042, elke dag van de week tussen 09.00-17.00 uur of stuur een e-mail naar: info@frieslandhollandtravel.com
Het is na 17:00 uur en u heeft een dringend probleem?
Ja, absoluut. In geval van nood zijn wij altijd telefonisch bereikbaar via: +31 (0)519 23 50 42.
Moet ik extra betalen voor de bagagetransport?
Veel pakketten bevatten een bagageservice in de prijs, maar er zijn ook pakketten waarbij dit niet het geval is. U kunt deze informatie vinden in het prijsoverzicht van het pakket zelf. In het prijsoverzicht ziet u wat wel en niet is inbegrepen in het pakket.
Bagagetransport
- Uw bagage moet uiterlijk om 09.00 uur bij de receptie zijn.
- Uw bagage moet een label van Friesland Holland Travel hebben (u ontvangt de labels samen met de documentatie).
- Uw bagage kan tot 18.00 uur worden afgeleverd (als de bagage niet om 18.00 uur bij de receptie is, neem dan contact op met het noodnummer in uw documentatie).
- 1 stuk bagage per persoon, max. 15 kg.
- Als u meer bagage wilt meenemen, neem dan contact op met Friesland Holland Travel.
Kan ik ook Last minute boeken? (tot één dag voor vertrek)
Dit kan wat improvisatie vergen (maar vaak lukt het hoor!). We nemen contact met u op zodra we de beschikbaarheid bij al onze partners hebben bevestigd. Zodra de boeking is bevestigd, verzoeken wij om de volledige betaling van 100% onmiddellijk.
Uw reisdocumenten worden geleverd bij uw starthotel, en we sturen de reisroute naar uw e-mailadres.
Wanneer ontvang ik mijn informatiepakket?
Het informatiepakket wordt zes weken voor uw aankomstdatum naar uw huisadres gestuurd, zodra de volledige betaling van 100% is ontvangen.
Voor last-minute boekingen (binnen een week voor vertrek) leveren wij de reisdocumenten bij uw starthotel en sturen de reisroute naar uw e-mailadres.
Kan ik gebruik maken van een GPS route of navigatiesysteem tijdens mijn vakantie?
Als u de Elfstedentocht per fiets maakt, voorzien wij u van een uitgewerkte etappes aan de hand van de fietsknooppunten. De knooppunten zijn opgenomen in een overzicht dat u eenvoudig kunt uploaden naar uw navigatiesysteem.
Let op: Zoals hierboven vermeld, volgen de fietsknooppunten die wij aanleveren de officiële Fietselfstedenroute. U kunt deze knooppunten voor elke etappe bekijken en de route op elk moment aanpassen naar uw voorkeur.
Daarnaast kunt u een GPS-track downloaden van route.nl, die u kunt gebruiken met uw navigatiesysteem of telefoon. De Elfstedentocht is hier beschikbaar: https://www.route.nl/fietsroute/115090/friese-elfstedentocht-per-fiets.
Wanneer ontvang ik een boekingsbevestiging?
Wanneer u boekt via onze website, beginnen we direct met het contacteren van onze partners. Zodra alle bevestigingen zijn ontvangen, sturen wij u de boekingsbevestiging samen met de betalingslink (via STO Garant). Dit proces kan tot 24 uur duren.
U heeft een boeking gedaan bij Friesland Travel, maar u heeft geen bevestiging ontvangen?
Als u de bevestigingsmail niet binnen 24 uur ontvangt, controleer dan de SPAM-map van uw e-mail. Soms kunnen belangrijke e-mails daar terechtkomen, vooral bij Gmail.
Als u de e-mail nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan direct contact met ons op via telefoon: 0031519235042.
Moeten we wanneer we aankomen meteen beginnen met fietsen?
Dag 1 is niet uw eerste fietsdag, dus u kunt op uw eigen tempo naar uw startadres reizen. U kunt meestal vanaf 15.00 uur inchecken, maar voel u vrij om het gebied vooraf te verkennen. Uw fietstocht begint op dag 2.
Let op: de laatste dag is vaak nog een fietsdag. Meer details hierover kunt u vinden in het dagelijkse programma van uw pakket.